Flat Preloader Icon
هیت سینک چیست و هدف آن چیست؟
adminsana
21 تیر 1402
29بازدید

هیت سینک چیست و هدف آن چیست؟

ما در این مقاله به مبحث هیت سینک چیست و هدف آن چیست میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

هیت سینک چیست و هدف آن چیست؟

مقاله زیر در مورد “حرارت سینک” قسمت پایانی سری 3 قسمتی در مورد اجزای یک چراغ LED خواهد بود.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا وجود یک هیت سینک برای چراغ های LED ضروری است و چگونه بر عملکرد نور LED و طول عمر آن تأثیر می گذارد.

هیت سینک چیست؟

هیت سینک به منظور انتقال حرارت تولید شده توسط قطعات یا دستگاه های الکترونیکی طراحی شده است. این را می توان از تلفن های همراه، کامپیوتر و حتی یخچال پیدا کرد.

وجود یک هیت سینک بسیار مهم است، زیرا گرما اغلب عامل شماره یک هر قطعه الکترونیکی است و عملکرد و طول عمر محصول را به شدت کاهش می دهد.

آیا LED گرما تولید می کند؟

تا حدی درست است که LED گرما تولید نمی کند، زیرا LED در مقایسه با لامپ های رشته ای و فلورسنت، تشعشعات مادون قرمز (IR) ساطع نمی کند، و LED ها معمولاً برای لمس حتی در حین کار خنک هستند.

اگرچه LED گرمای زیادی تولید نمی کند، اجزای دیگری از چراغ LED وجود دارند که گرما تولید می کنند، مانند نیمه هادی که در داخل نور ساخته شده است. مانند تمام قطعات الکتریکی، گرما یک محصول جانبی اجتناب ناپذیر است که در حین کار تولید می شود، بنابراین برای چراغ های LED نیاز به هیت سینک است.

چگونه مشکلات گرما را کاهش دهیم؟

بیشتر گرمای تولید شده در حین کار LED، از اتصال بین دیود و پایه نور LED می آید، دمای بین این اتصال را دمای اتصال می گویند و دمای اطراف این اتصال معمولاً گرم ترین در یک چراغ LED است.

با افزایش دمای محل اتصال، خروجی لومن کاهش می یابد و کارایی نور LED کاهش می یابد. دمای محل اتصال معمولاً تحت تأثیر درایور LED، مسیر حرارتی و دمای محیط است.

این جایی است که سینک حرارتی به عنوان یک جزء مهم از چراغ LED وارد می شود، سینک حرارتی برای فراهم کردن مسیر برای انتقال گرما از LED به عناصر خارجی استفاده می شود.

به طور خلاصه، امیدواریم این مقاله بینش بهتری در مورد اهمیت سینک حرارتی در LED و چگونگی تضمین طول عمر لامپ های LED به شما داده باشد.

برای اطمینان از اینکه Paragon LED همیشه در بهترین حالت خود کار می کند، چراغ های ما به آلیاژی مانند AL 1070 و AL 6063 مجهز شده اند تا اطمینان حاصل شود که LED ما می تواند تا طول عمر منتشر شده خود کار کند.

نتیجه گیری ها

یک طراحی جدید هیت سینک مبتنی بر باله های مستطیلی مستطیلی با دهانه هایی در پایه برای خنک کردن همرفت طبیعی چراغ های رشد LED ارائه شده است.
بهبود قابل توجهی در انتقال حرارت جابجایی طبیعی با ترکیب دهانه‌ها در پایه یک آرایه مستطیلی از باله‌های مستقیم پیدا شد.
هیت سینک را می توان در بالای برد مدار LED به عنوان محفظه ای برای خنک سازی همرفتی طبیعی برد مدار نصب کرد.
جریان آرام سه بعدی، حالت پایدار، شبیه‌سازی‌های انتقال حرارت مزدوج، و آزمایش‌هایی بر روی نمونه اولیه چراغ رشد LED برای ارزیابی عملکرد حرارتی سینک حرارتی جدید انجام شد.

نتایج شبیه‌سازی انتقال حرارت

نتایج شبیه‌سازی انتقال حرارت مزدوج یک آرایه باله مستطیلی بدون بازشو در آرایه‌های باله وسیع‌تر نشان داد. که جریان هوا از طرف‌های آرایه به سمت مرکز به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. منجر به کاهش قابل توجه انتقال حرارت می شود. برای بهبود جریان هوا در اطراف پره‌ها و مرکز آرایه، بازشوهایی در پایه همان آرایه باله‌ها ایجاد شد. که جریان عمودی هوا و انتقال حرارت را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشید.
بر اساس این یافته ها، نمونه اولیه چراغ رشد LED با طراحی جدید هیت سینک ساخته شد. و به صورت تجربی برای عملکرد حرارتی آزمایش شد.

اندازه‌گیری‌های دمای پایه

اندازه‌گیری‌های دمای پایه یک نمونه اولیه چراغ رشد LED مطابق با شبیه‌سازی‌ها با خطای نسبی 4.53 درصد است.
دمای اندازه گیری شده در حدود بود 5درجهC کمتر از حداکثر دمای مجاز فرضی پایه هیت سینک است. که محافظه کاری مطلوبی را در طراحی ایجاد می کند.
این مورد نیاز بود. زیرا دمای پایه ممکن است با دمای اتصال LED متفاوت باشد. و چراغ‌های رشد LED با افزایش سن گرمای بیشتری تولید می‌کنند.

نیاز به محافظه کاری

علاوه بر این، نیاز به محافظه کاری نشان می دهد. که یک طراحی بهینه سازی شده هیت سینک برای یک نور رشد جدید ممکن است. با گذشت زمان بی اثر شود.

انتقال حرارت جابجایی طبیعی

نتایج تجربی نشان داد که دهانه ها به طور قابل توجهی انتقال حرارت جابجایی طبیعی را افزایش می دهند.
برای اندازه استاندارد صنعتی نور رشد LED که در اینجا بررسی شده است. نشان داده شده است که بیش از 1075 وات بر متر 2انتقال حرارت را می توان با خنک کننده همرفت طبیعی در محدوده دمای کارآمد تراشه های LED به دست آورد.
بنابراین، طراحی جدید هیت سینک را می توان برای خنک کردن همرفت طبیعی چراغ های رشد LED که انتظار می رود فناوری اصلی صنعت باغبانی نسل بعدی باشد. استفاده کرد.

طراحی جدید

علاوه بر این، طراحی جدید را می توان به راحتی در بسیاری از محفظه های میکروالکترونیک و نور گنجاند. جایی که می توان از خنک کننده همرفت طبیعی استفاده کرد.
در نهایت، شایان ذکر است که تحقیقات بیشتر برای بررسی تأثیر دهانه ها بر انتقال حرارت توصیه می شود. و همبستگی های طراحی تعمیم یافته به ویژه برای کاربردهای طراحی عملی مفید خواهد بود.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان